Köpvillkor

Företagsinformation

Företagsnamn: Style by Caroline AB

Adress: Lingonstigen 11, 93932 Malå, Sverige

Orgnr: 559069-7834

E-post: hello@stylebyc.se


Beställningsinformation / Avtal om köp

När du har lagt en beställning skickas en bekräftelse till den e-postadress du uppgav vid beställningen, i orderbekräftelsen finns all information kring din order. Om det är något som inte stämmer kontakta mig så snart som möjligt via kontaktformuläret. 

Genom att lägga en order accepterar du SBC:s villkor, som du kan läsa om på denna sida, och avtal om köp upprättas. Du måste vara 18 år eller ha målsmans godkännande för att lägga en beställning.


Leveranser/frakt

Eftersom alla produkter tillverkas efter din beställning så ligger leveranstiden på ca 2-5 veckor beroende på om ditt färgval finns på lager  (med reservation för restorder hos leverantör). Alla beställningar skickas med Postnord och normala leveranstider är 2-5 arbetsdagar efter det att produkten är tillverkad och inlämnad hos postombud.

Om varan du har beställt finns färdig och hemma på lager så skickas den inom 1-3 dagar. 

Maila mig gärna om det är ngn speciell vara/färg du undrar om den finns på lager. 

Om det blir förseningar i din leverans (utöver leveranstiderna du kan läsa om ovan) så kontaktar jag dig angående detta, du som kund har då rätt att häva köpet. 

Om det skulle vara så att din produkt är skickad men att den inte dyker upp inom 2-7 dagar efter att den är skickad,  vänligen kontakta mig via kontaktformuläret.

SBC förbehåller sig rätten att friskriva sig från all ersättning till kund gällande förseningar och borttappade leveranser  som beror på att leverantör eller speditör inte kan fullfölja sina åtaganden till oss.


Shipping outside Sweden (EU)

When a package is shipped internationally , it may be subject to import taxes, custom duties and/or fees imposed by the destination country. These charges will typically be due once the shipped goods arrive at the country of the destination and SBC does not have any responsibility on these additional charges that may apply. Custom duty is not applied on gods sold within the EU

If any of these additional costs may apply it is the buyer that pays for them.


Leveransmetoder:

- Postnord (alla paket skickas med Postnord)

- Avhämtning i min fysiska butik i Malå (du blir kontaktad när din order är klar för upphämtning)

Köparen står alltid för frakten som baseras på varans vikt. Alla paket skickas som spårbart och du får ett försändelse-id så att du kan följa ditt paket.


Priser

Priserna som anges i webshopen är i SEK (svenska kronor) och inklusive 25% moms. Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras. 

SBC reserverar sig för prisändringar orsakat av ändringar från leverantör, feltryck i prislista samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information. SBC förbehåller sig rätten att justera priset.



Betalning

SBC erbjuder betalning via Klarna checkout, Stripe kortbetalning och PayPal

Klarna Checkout:
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.


Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos SBC behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post. Vi lämnar inte ut några uppgifter till tredje part.


Retur/Ångerrätt/Reklamation/Byten

Retur och reklamation SBC:s stickade produkter
Merinoullen som jag använder är ospunnen ull vilket gör att de tunna  trådarna kan gå av när man lyfter och använder produkten. Detta räknas EJ som produktionsfel och kan inte åberopas vid reklamation. Desamma gäller också vid uppkomst av noppor, då detta är vanligt vid användning av ullprodukter. 

Läs mer under fliken Skötselråd hur du bäst tar hand om din vara.

Eftersom SBC:s produkter är tillverkade för hand kan form och storlek variera, storlekarna som anges är ungefärliga.

Färgåtergivning på skärm och verklighet kan skilja sig beroende på upplösning och färg på olika skärmar.
Är du osäker på färgen finns möjlighet att skicka färgprov med posten.


Ångerätt och retur.

När du handlar hos SBC har du som kund  14 dagars öppet köp, ångerätt enligt distansavtalslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du har mottagit varan. Vill du utnyttja din ångerrätt meddelar du SBC om detta och skickar tillbaka varan till oss, oanvänd, i säljbart skick och väl emballerad. Kunden står för returfrakten och ansvarar för varan under returen.

Om du vill returnera en vara kontakta då SBC via kontaktformuläret och ange vilken vara du vill returnera (ordernr). Lämna sedan in paketet på närmaste paketinlämning, du står själv för returfrakt och ansvarar för produkten tills den har nått mig. När jag har mottagit varan och granskat den återbetalas pengarna.

Vill du byta en vara så gör du en retur (se ovan) och lägger sedan en ny beställning.

 Ångerrätten gäller ej för varor/produkter som är specialbeställda eller specialtillverkade för dig som kund.


Reklamation
Om din vara är skadad, defekt eller felexpedierad, vänligen kontakta SBC via kontaktformuläret omedelbart så att vi kan åtgärda felet. Felaktig eller skadad vara ska reklameras senast inom 3 dagar efter mottagandet. I mailet skriver du ditt namn, anledning till reklamationen samt bifogar bild, både på varan du önskar reklamera samt på emballaget. Vid retur av en reklamerad vara står SBC givetvis för frakten och eventuell ersättningsleverans av en ny vara. Varan ska återsändas väl emballerad och i sin originalförpackning. Så snart vi mottagit varan för granskning försöker vi lösa det på bästa sätt för dig. Observera att vi ibland behöver kontakta vår leverantör för vidare instruktioner. SBC tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt.

Merinoullen som jag använder är ospunnen ull vilket gör att de tunna  trådarna kan gå av när man lyfter och använder produkten. Detta räknas EJ som produktionsfel och kan inte åberopas vid reklamation. Desamma gäller också vid uppkomst av noppor, då detta är vanligt vid användning av ullprodukter. 

Transportskada

Om du skulle upptäcka en transportskada på ditt paket, gör omgående en anmälan till transportören på ditt utlämningsställe, så att det blir dokumenterat. Var noga med att kontrollera din leverans.

Bytesvillkor

Produkter som är handgjorda efter din beställning bytes ej. Övriga varor har bytesrätt inom 14 dagar efter att du mottagit varan, köparen står för returfrakt och ny frakt på bytesvaran.

Återbetalning
Pengarna återbetalas när varan är SBC tillhanda och granskad. Enligt distanshandelslagen har SBC 30 dagar på sig.


Ej uthämtade paket

Om du ej hämtar ut ditt paket  så debiteras du som kund 395kr  för administrationskostnader och returfrakt. Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.
Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.


Tvist

Vid eventuell tvist följer SBC Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.


Produktinformation

Vi reserverar sig för eventuella tryckfel  samt slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Är du osäker på färgen finns möjlighet att skicka färgprov med posten.


Force Majeure

SBC tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.


Cookies

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används.
Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.
Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner.
Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.
Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida.
För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.